.

עלון בוגרים אדר תש''ף

הרשמו לעלון שלנו

בואו ועזרו לנו להגיע לעוד בוגרים. רישמו אותם לעלון!

תנועת עזרא מתפללת עם כל עם ישראל לעצירת המגפה תכף ומייד ממש,

לרפואה שלמה ובריאות איתנה לכולם!

דבר ההנהלה
רועי פריד-רכז הדרכה אזור מר''צ 

תמיד כשאני מגיע למקום חדש, אני תוהה לעצמי איך אנשים מקבלים אותי. האם אוהבים אותי? רוצים שאהיה חלק מהם? האם אני רצוי?
חשוב מאוד לא להיכנע ללחצי החברה ולנסות לרצות אותה כדי להצליח להתחבר אליה. אך מצד שני זה קשה מאוד. הנטייה הטבעית שלנו היא שיאהבו אותנו, ושיקבלו אותנו. אמנם אנו מבינים שמכיוון שאנו שונים אחד מהשני יהיה גם הבדל בהתנהגות וביחס, ולכן הגיוני שלא נצליח להיות נאהבים על ידי כולם. עדיין אין אדם שישמח להרגיש לא רצוי. אך האם זה נכון לכל אדם? מה בדבר מנהיגי העם?
בסופו של דבר, מנהיג לא שונה משאר בני האדם בהיבטים החברתיים. לכן השאלה האמיתית היא – האם מנהיג חייב להיות רצוי ונאהב על ידי כל המונהגים על ידו? יותר מזה – אנו רואים לאורך הדורות שכמעט ואין מנהיג שמצליח לרצות את כל העם. אפשר לראות זאת בסיפורי יוסף ואחיו דרך משה רבנו (שיום פטירתו חל בחודש זה), דוד המלך ועוד.
בסוף מגילת אסתר, אנו נתקלים בפסוק "כי מרדכי היהודי משנה למלך אחשורוש וגדול ליהודים ורצוי לרב אחיו דרש טוב לעמו ודבר שלום לכל זרעו".

כלומר, למרות כל מה שמרדכי עשה בשביל עם ישראל – עדיין הוא רצוי רק לרוב אחיו ולא לכל אחיו. האבן עזרא מפרש שלאדם אין יכולת לרצות את כולם במיוחד שאלו שאינו מצליח לרצות – נובע מקנאה בו ובמעשיו. כלומר, הקושי האמיתי בשביל מנהיג הוא להמשיך להיות 'דורש טוב לעמו' למרות שהוא רק 'רצוי לרב אחיו'. אדם שמצליח להסתכל גם על מקנאיו ונועציו ועדיין לדרוש בטובתם – הוא זה שיצליח להנהיג.
בימים אלו, בהם אנו נמצאים בין בחירות לבחירות. זהו בדיוק האדם לו אנו משוועים ומייחלים שיגיע להנהיג. אדם שיפעל לטובת כולם גם אם יש חלקים בעם שהוא אינו רצוי בעיניהם.
יהי רצון שהמנהיגות תקרבנו לגאולה קרובה.

 

ארועי אדר בתנועה 

לאורך החודש האחרון התקיימו בתנועה ארועי אדר למען הקהילה בהובלת הסניפים וההגשמות .
בין הארועים התקיימו שליחת משלוחי מנות לחולי הקורונה בבית חולים שיבא ,

שוקי פורים למען עומותת וארגונים של חינוך מיוחד,

שימוח בבתי אבות ובתי חולים ועוד !

פוגשים בוגרים

ראיון אישי: ח''כ חילי טרופר  

ספר קצת על עצמך

חילי טרופר , בוגר סניף מרכז , חבר גרעין עז

אני נשוי ואבא לארבעה ילדים. בן 41, גר במושב נס הרים וכיום חבר כנסת בכחול לבן. עד כניסתי לפוליטיקה הייתי פעיל בעיקר בתחומי חינוך וחברה.

איך בא לידי ביטוי החינוך העזראי בחיים שלך היום

חינוך עזראי הוא לקחת אחריות ולחשוב על המדינה. משתדל לנהוג כך.

חוויה / סיטואציה / זכרון חזק מהתנועה

אתן זיכרון אחד ברוח ימים אלה: כל שנה בסניף מרכז היינו עורכים שוק פורים שכל ההכנסות שלו הופנו למשפחות מעוטות יכולת. היינו מסתובבים בשבועות שלפני בין חנויות, ומבקשים שיתרמו דברים שנוכל למכור ואז לתרום את הכסף.

דמות שזכורה לך

המדריך שלי – דוד סלומון. חברים עד היום.

איפה היית רוצה לראות את התנועה בעוד מאה שנה

מובילה את תחום התרומה למדינה והמעורבות החברתית מבין כל תנועות הנוער.

מה אתה מאחל לחניכי התנועה החדשים ?

שיתמידו בהגעה וימצו את כל מה שניתן לקבל רק בתנועת נוער.

איך אתה תופס את המושג תורה עם דרך ארץ ישראלית

תרגום של התורה ורוחה לתוך חיי היום יום בארץ. תפיסה לאומית ולא גלותית, שיח של חובות ולא רק זכויות, כבוד לכל אדם – גם אם הוא שונה מאיתנו ומאמין בדברים אחרים ועבודה קשה למען ערבות הדדית ואחדות.

מה לדעתך תפקיד הנוער העזראי היום ?

להיות קול שמחפש להתערות ולחבר בתוך חברה ישראלית מפולגת. לא להתבדל ולא להתרחק. להוביל שיח של ביחד, כולל נכונות לפשרות למען חיים ביחד.

קרדיט תמונה: יונתן וויל

בוגרים כותבים
אביאל פרנס - בוגר סניף כפר גנים ומסרת , גרעין התחיה 

שפת הקודש

אמא שלי מדברת הונגרית. אבל הונגרית עם מבטא אותנטי ואמיתי. אנחנו הילדים לא קלטנו את השפה, והיא נעצרה אצל אימי. "מדוע עלי לשמר שפה זרה שלא רלוונטית עבורי בשום צורה?!" כך הרהרתי בליבי.

ובאמת שפה זאת נשארה אצל אימי ולא עברה במסורת.

-

הציונות הדתית נולדה במאה ה-19 בה פרחו כמה וכמה מהזרמים האידיאולוגיים שאנו מכירים גם כיום: קומוניזם, פאשיזם, פמניזם ועוד. לתנועות אלו היה רציונל שכלי ברור שנועד לסדר את העולם. כיום תנועות כאלו כמעט שנעלמו להם כליל. (לא שאין פמיניזם אלא שאנשי הגות ובפילוסופיה כמעט ונעלמו כליל, ראו את הצניחה הגדולה בלימודי מדעי הרוח באוניברסיטאות)

אבל רק ציבור אחד נשאר מדבר בשפה של פעם. בשפה של המאה 19. בשפה של הגות. בשפה שבעיניי כבר לא רלוונטית.

-

בכל פעם שאני מגיע לבית כנסת ואני רואה ספר קודש חדש הלב שלי מתאכזב ומתמלא בעצבות. לצערי, העולם הדתי יודע לדבר בשפה אחת – הגות. אבל רק דרכה.

כמה פעמים אני רואה מודעות בסגנון כזה: ספר חדש בנושא צניעות, עמותה שמקדמת שיח בין דתיים לחילונים. חבורה שתברר את תפקיד עם ישראל, ישיבה שמשלבת בין לבין, יום עיון בנושא: "הזוגיות, לאן?" אין אני מזלזל בערכים אלו, הם חשובים מאוד. אך האם זאת הבשורה שלנו לעם ישראל? האם זאת גאולת העולמים שהעולם מצפה לה? אם התשובה היא כן, אז למה זה לא עובד? איך זה שההמונים לא נענים לקריאה?

לדעתי, זה לא עובד משום שהשפה הזאת כבר לא רלוונטית. אגלה לכם סוד, כאחד שעובד עם ציבור חילוני, הם פשוט מדברים בשפה אחרת שדתיים לא מכירים ואולי אף מפחדים ממנה.

האם א-לוהינו הוא רק מנהל את המועצה הדתית ובוחן את המקוואות הכשרים ואת מכירת החמץ בפסח? או שהוא נוכח בכל מציאות ההוויה והוא נמצא גם בתחומי עניין נוספים? הכרתם פעם רקדן דתי? לא מאמין שיצא לכם לפגוש. עד היום במסגרות שונות מרימים גבה שלמדתי ריקוד במשך 3 שנים.

כעזראים, אנחנו אוהבים לאתגר את עצמנו ולמתוח את גבולות השמיים. אני מציע לנו לא להישאר רק בין הדפים שבבית המדרש אלא להרחיב את מקום אהלינו. לעסוק בריקוד, משחק, אסתטיקה ואומנות – גם שם ניתן לגלות את שם ה'. מניסיון אישי אומר לכם שלא כל כך מפחיד שם. רק צריך לנסות.

הרשמו לעלון שלנו

בואו ועזרו לנו להגיע לעוד בוגרים 

חפשו אותנו בדף הפייסבוק של התנועה

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.